preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Brojač posjeta
Ispis statistike od 2. 1. 2010.

Ukupno: 1713159
Ovaj mjesec: 4992
Ovaj tjedan: 1019
Danas: 24
 

 

 

Sigurnost na internetu

 

 


Kutak za učitelje

 

A NAJVEĆA JE MEĐU NJIMA LJUBAV

Kad bih poučavao vještinom
najboljih učitelja,
a ljubavi ne bih imao,
bio bih samo pametan govornik i simpatičan zabavljač.
I kad bih poznavao sve tehnike i ispitao mnoge metode,
i kad bih imao toliko obrazovanja da bih se osjećao kompetentnim,
a ne bih shvaćao način na koji moji učenici razmišljaju i osjećaju,
ne bi bilo dovoljno.

I kad bih provodio mnoge sate u pripremanju
Da bih postao napet i nervozan,
A ne bih imao ljubavi i razumijevanja
Za osobne probleme svojih učenika,
To još ne bi bilo dovoljno.

Učitelj koji ljubi je strpljiv, dobrostiv;
Ne sablažnjava se kad mu se ljudi povjeravaju;
Ne ogovara; ne obeshrabruje se lako;
Nije nepristojan,
Nego je uvijek svojim učenicima živi primjer
Dobrog načina života o kojem govori.

Ljubav nikad ne prestaje.

Programi? - Zastarjet će;
Metode? - Postat će staromodne;
Tehnike? - Bit će napuštene;
Jer, ograničeno je naše znanje,
I samo malo ga možemo predati svojim učenicima;
Ali ako imamo ljubavi,
Tada će svi naši napori postati stvaralački,
I naš utjecaj ostat će zauvijek
Prisutan u životima učenika.
A sada ostaju vještine, metode i ljubav,
to troje,
ali najveća je među njima ljubav.

Anonymous (Prema Prvoj poslanici Korinćanima)

 


Znanje je znanje samo kad se prenosi drugima, kad je živo, praktično i primjenjivo.
I kad se daje bez naknade.

 

 

Za informacije i savjete koje nudi CARNetov portal za škole kliknite ovdje.

Obavijesti za učitelje

Novi pravilnik o načinu praćenja i ocjenjivanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi


 


Praćenje, provjeravanje i ocjenjivanje učenika u osnovnim i srednjim školama do sada je bilo regulirano Pravilnikom o načinu praćenja i ocjenjivanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi iz 1995. godine. Stručnjaci ističu da praćenje i ocjenjivanje učenikova razvoja nije samo ocjenjivanje završnog rezultata već je to kontinuirani proces tijekom kojeg učenik sazrijeva. Pri tome učitelj ili nastavnik određuje razinu postignuća u svladavanju znanja, vještina i kompetencija učenika, procjenjuje koliko su ostvareni ciljevi odgojno obrazovnog rada i tu procjenu izražava brojčano, bodovno ili opisno (Biasiol-Babić, 2009: 207).

Iz navedenog je jasno da su upravo učitelji i nastavnici najkompetentnije osobe za planiranje, određivanje kriterija i izbora metoda te provedbu i nadzor ocjenjivanja učenika. Na toj pretpostavci počivaju i odredbe članka 3. novog Pravilnika o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi koji je stupio na snagu 29. rujna 2010.

Novi pravilnik prati strateška načela odgoja i obrazovanja postavljena nedavno donesenim Nacionalnim okvirnim kurikulumom. Njime se tako predviđa da učitelji i nastavnici izrade postupke i elemente praćenja i ocjenjivanja učeničkih postignuća za pojedine predmete i nastavne sadržaje te međusobno usklađuju na svim razinama, počevši od školskih aktiva, preko županijskih pa do nacionalne razine.

Takvo usklađivanje izravno će pridonijeti smanjenju inflacije odlikaša u osnovnim školama. Pritom je propisano da svi kriteriji i elementi ocjenjivanja moraju biti javno priopćeni učenicima početkom školske godine, kako bi znali što se točno od njih očekuje u pogledu znanja iz pojedinih predmeta ili nastavnih sadržaja.

 

Prava i obveze roditelja

Pravilnikom se jasnije uređuju prava i obveze roditelja. Razrednici više nisu dužni posebno pismeno obavještavati roditelje koji ne dolaze na roditeljske sastanke ili informacije o mogućem lošem uspjehu njihove djece.

Ukida se mogućnost zahtjeva roditelja za preispitivanjem zaključne ocjene iz pojedinog predmeta kao i skupnog prigovora roditelja učenika nekog razreda na sustav ocjenjivanja pojedinog nastavnika.

Roditelji mogu upućivati pismene i usmene predstavke ravnatelju ili vijeću roditelja škole. Uz to roditeljima se preko razrednika nudi i mogućnost izravnog razgovora s pojedinim predmetnim nastavnicima.

 

Ocjene iz vladanja

Pravilnik donosi i novost u vezi s ocjenom iz vladanja te o njoj zajednički odlučuju razrednik i cijelo razredno vijeće. Time se uklanja mogućnost da nastavnik neopravdano nagrađuje ili kažnjava bilo kojeg učenika.

 

Usmeno i pisano provjeravanje znanja

Pravilnik uvodi novine i u područje usmenih odnosno pisanih provjera znanja. Učitelj može na početku nastavne godine provesti uvodno ili inicijalno provjeravanje kako bi dobio uvid u postignutu razinu kompetencija učenika (članak 6.). Usmeni ispit ne smije trajati duže od deset minuta po učeniku (članak 7.). S druge strane, pisane provjere znanja podijeljene su na one kratke do 15 minuta (tzv. blic testove) te na uobičajne koje mogu trajati duže. U jednom danu učenik može pisati samo jednu pisanu provjeru, a u jednom tjednu najviše četiri pisane provjere. To znači jednu pisanu provjeru više nego dosada (članak 8.).

Učenici će ubuduće već na početku školske godine imati uvid u datume održavanja pojedinih pisanih provjera odnosno ispita. Svaka škola dužna je sastaviti vremenik pisanih provjera znanja za tekuću školsku godinu. Vremenik se sastoji od popisa razrednih odjela i kalendara nastavnih dana te upisanih planiranih pisanih provjera. Izrađen je prema izvedbenom nastavnom planu i programu i rasporedu sati pojedinih razrednih odjela. Škola ima dužnost javno ga objaviti na oglasnoj ploči ili web stranici škole (članak 10.). Svakako dobra vijest za učenike, međutim javno obznanjivanje datuma provođenja pojedinih ispita može pogodovati slabljenju usvajanja navike kontinuiranog učenja te razvoju tzv. kampanjskog učenja.        

 

Ocjenjivanje

Značajnu novinu u područje ocjenjivanja uvodi članak 11. koji propisuje da zaključna ocjena iz pojedinog nastavnog predmeta više ne mora proizlaziti iz aritmetičke sredine upisanih ocjena, osobito ako je učenik pokazao napredak u drugom polugodištu.  

U pogledu pismenih ispita novost je da o ponavljanju pismenog ispita samostalno odlučuje nastavnik te se ukida odredba prema kojoj se ispit automatski ponavlja ako više od 50 posto učenika dobije nedovoljnu ocjenu.

 

Vrednovanje učenika s teškoćama

Pohvalno je što novi Pravilnik, za razliku od starog, sadrži zasebne odredbe o elementima vrednovanja učenika s teškoćama (članak 5.). Naglasak je na aktivnom sudjelovanju učenika u nastavi, izvannastavnim aktivnostima, razvoju samopouzdanja i osjećaja napredovanja kako bi učenik kvalitetno iskoristio očuvane sposobnosti i razvio nove. Pretpostavke za navedeno jesu primjereni nastavni kurikulum, suradnja sa stručnim timom te provjeravanje kompetencija učenika oblikom u kojemu mu njegova teškoća najmanje smeta.

 


Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Vjera Barbir-Alavanja   datum: 29. 9. 2010.

Pogled kroz prozor
Pogled kroz prozor - digitalni časopis za obrazovne stručnjake
31.10.2024. 09:32
Dobri primjeri u Pogledu
Broj 168, listopad 2024.ISSN 1848-2171 Prošli tjedan su prijavljeni učitelji dobili pristup sustavu za provedbu izazova i u njemu sve daljnje upute za provedbu izazova i upis učenika. Svi upisani učitelji moraju i pristupiti sustavu do 11. studenoga kako bi … Nastavi čitati →

31.10.2024. 09:28
Erasmus aktivnosti u Gimnaziji
Branko Rumenović Sažetak Gimnazija i strukovna škola Bernardina Frankopana iz Ogulina već postaje poznata po eTwinning i Erasmus + projektima. Novi Erasmus + projekt DIVERSE: Digital Innovation and Versatile Education for a Sustainable Environment započeo je 1. rujna 2024. i … Nastavi čitati →

31.10.2024. 09:26
Analiza učeničkih aktivnosti o nasilju
Dijana Ledić Begonja Sažetak Interpretacija nasilja u svakodnevnim životnim situacijama postala je izuzetno važnim dijelom odgojno-obrazovnog procesa te zahtjeva znatan angažman nastavnika koji na interaktivan način može povezati sadržaje poučavanja sa stvarnim okruženjem. Stvarajući prikladno razredno ozračje, učenike možemo poučiti … Nastavi čitati →

31.10.2024. 09:24
Uloga projekata
u strukovnom obrazovanju Melita Todorović, Olivera Stojaković i Martina Jerković Sažetak Provedba projekata u strukovnom obrazovanju igra ključnu ulogu u razvoju stručnih kompetencija kod učenika. Kroz projekte učenici primjenjuju teorijska znanja u konkretnim praktičnim situacijama koje su važne za razvoj … Nastavi čitati →

31.10.2024. 09:21
Poticanje čitalačke pismenosti
u Cjelodnevnoj školi Gordana Gregurović Petrović i Renata Cesarec-Topolovec Sažetak Program potpore, potpomognutog i obogaćenog učenja jedan je od programa Cjelodnevne škole osmišljen radi pružanja učenicima učinkovite potpore odnosno obogaćivanja učenja suradnjom učitelja i stručnih suradnika. U okviru navedenog programa … Nastavi čitati →

31.10.2024. 09:10
Alat za AI generiranje prezentacija
Renata Papec Sažetak Gamma.app predstavlja inovativni alat za kreiranje prezentacija uz podršku umjetne inteligencije, koji korisnicima omogućuje jednostavnu izradu vizualno atraktivnog i interaktivnog sadržaja. Alat nudi različite opcije, poput automatskog generiranja prezentacija, web stranica i dokumenata, a besplatna verzija dolazi … Nastavi čitati →

31.10.2024. 09:09
Lektira kao interaktivna knjiga
Margareta Zdelar i Sanja Filaković Sažetak Djela za cjelovito čitanje jedna su od sastavnica kurikuluma Hrvatski jezik u razrednoj i predmetnoj nastavi. Čitalačka pismenost temelj je svih ostalih pismenosti. Učitelji lektirna djela na satu obrade mogu interpretirati na različite stvaralačke … Nastavi čitati →

30.09.2024. 10:09
Jesenski Pogled kroz prozor
Broj 167, rujan 2024. ISSN 1848-2171 Vjerujem da ste tijekom rujna uspjeli pohvatati sve konce i da ste sada u punom radnom ritmu. Za vas smo ovaj mjesec pripremili raznovrsne i zanimljive članke koji će vas inspirirati, informirati i potaknuti … Nastavi čitati →

30.09.2024. 10:04
Internet genijalci – Tadijin 6.b
  Andreja Žitković Budi internet genijalac 2023 – 2026 Sažetak Iako za današnje generacije učenika mislimo da su već pravi stručnjaci u korištenju interneta i digitalne tehnologije, to je samo djelomično točno. Učenici svakodnevno koriste internet, različite aplikacije i gadgete, ali … Nastavi čitati →

30.09.2024. 10:03
Edukacija u pokretu
Sanja Pavlović Šijanović i Davor Šijanović Sažetak Vukovarski gimnazijalci ove su godine prvi puta sudjelovali u online projektu Instituta za inovacije ,,Digitalni inovacijski inkubator" kojemu je cilj potaknuti učenike na kreativno promišljanje i osmišljavanja ideja i razvoja projekta te ih … Nastavi čitati →

30.09.2024. 10:00
Lektira na STEM način
Željka Krizmanić i Marijana Kuna Sažetak Učenici tijekom mjeseca čitaju jedno književno djelo za lektiru, a učitelji ih pokušavaju na sve načine zainteresirati za čitanje iz užitka što bi postala njihova životna vještina i pri čemu bi trajno obogatili svoju … Nastavi čitati →

30.09.2024. 09:58
Disleksija u srednjim strukovnim
školama Jadranka Dorešić Sažetak Disleksija je specifična teškoća u učenju koja utječe na sposobnost čitanja i pisanja, što može značajno otežati obrazovni proces. Ova neurološka razlika manifestira se kao poteškoća u dekodiranju riječi, sporost u čitanju, poteškoće s pravopisom i … Nastavi čitati →

Tražilica



 

ŠKOLA ZA SJEĆANJE

Lijepa je i velika. Najdraža u gradu
Volimo je više nego čokoladu
Pola stoljeća u Dubravi već stoji
Želimo da dalje sretne dane broji ...
 
Ta škola među brezama nikada ne spava
Puna je veselja k'o košnica prava
Na tisuće đaka kroz nju već je prošlo
Preko osam razreda do srednje je došlo ...
 
Ref :
Ta škola je ponos Dubrave i grada
Pjesmu k'o zahvalu pjevamo joj sada
Ante Starčevića ime su joj dali
U njoj dane dijele i veliki i mali ...
 
Ta škola je ponos Dubrave i grada
Pjesmu k'o zahvalu pjevamo joj sada
Djelo Ante Starčevića poznamo svi mi
na njega smo jako ponosni..
 
Ta škola među brezama nikada ne spava
Puna je veselja k'o košnica prava
Hrvatsko srce u njoj snažno kuca
na nebu zvijezda sjajno za školu svjetluca..
 

 


Priloženi dokumenti:
Mentalno zdravlje.htm


Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji


Anketa
Ova web stranica je organizirana i sadržaji su informativni:






Korisni linkovi




preskoči na navigaciju