preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Brojač posjeta
Ispis statistike od 2. 1. 2010.

Ukupno: 1712566
Ovaj mjesec: 4399
Ovaj tjedan: 426
Danas: 1
 

 

 

Sigurnost na internetu

 

 


Matematika

Vijesti iz matematike

Zašto učimo matematiku

Temeljna zadaća nastave matematike jest da učenici usvoje matematička znanja potrebna za donošenje utemeljenih odluka u različitim situacijama svakodnevnoga života. Ta im znanja trebaju omogućiti da interpretiraju i uspješno koriste sve veći broj obavijesti kojima su izloženi, da uspješno prate procese donošenja odluka u društvu i da sami u tim procesima uspješno sudjeluju.

Nastava matematike učenicima treba omogućiti primjenu matematike i matematičko sporazumijevanje u različitim životnim situacijama, gdje će aktivnim i otvorenim pristupom svladavati nove matematičke koncepte te rješavati različite probleme.

Kao nastavni predmet matematika treba osigurati i čvrstu osnovu za učenje nastavnih predmeta u svim drugim odgojno–obrazovnim područjima: tehničko–tehnologijskom, društveno–humanističkom, prirodoslovnom, jezično–komunikacijskom, umjetničkom, pa i u tjelesno–zdravstvenom području i u praktičnom radu i dizajniranju. Ona je, takođe, temelj daljnjega obrazovanja i cjeloživotnoga učenja. U skladu s tim temeljnim postavkama matematičko obrazovanje ima sljedeće opće ciljeve - pogledaj pod opširnije!



Ciljevi matematičkoga područja:

Matematičko obrazovanje učenicima treba omogućiti:

  • razvoj pozitivnog stava prema matematici, trajno kreativno zanimanje za nju i postizanje uspjeha u matematičkim aktivnostima

  • razvoj samopouzdanja u vlastite matematičke sposobnosti, svijesti o njihovim granicama i razvoj odgovornosti za vlastiti uspjeh i napredak u učenju matematike

  • razumijevanje važnosti doprinosa matematike razvoju različitih civilizacija, kultura i suvremenog demokratskog društva

  • razumijevanje vrijednosti matematike kao univerzalnog jezika znanosti, tehnologije i umjetnosti te kao alata za modeliranje različitih procesa i rješavanje raznovrsnih problema

  • prihvaćanje matematike kao korisnog alata u raznim situacijama u privatnom, profesionalnom i društvenom životu

  • usvajanje znanja i vještina koje omogućavaju uspješnu primjenu matematike u svakodnevnom životu, svijetu rada i društvu s obiljem informacija i orijentiranom tehnologiji

  • razvoj sposobnosti logičkog mišljenja, zaključivanja i generaliziranja te matematičke argumentacije

  • razvoj vještina i sposobnosti formuliranja problema, njihovog rješavanja raznolikim pristupima te interpretiranja, uspoređivanja i vrjednovanja rješenja

  • razvoj sposobnosti matematičkog modeliranja i kritičkog propitivanja pretpostavki modela

  • razvoj sposobnosti timskog rada

  • razvoj vještine racionalnog i efikasnog korištenja tehnologije

  • stjecanje čvrstih temelja za cjeloživotno učenje matematike te nastavak obrazovanja

  • razvoj matematičkog talenta.

Ove opće ciljeve klasificiramo kao matematičke procese i matematičke koncepte.


 

A) Matematički procesi

 

Prikazivanje i komunikacija

Matematičko obrazovanje učenicima treba omogućiti:

- organiziranje i prikazivanje matematičkih ideja riječima, slikama, maketama, crtežima, dijagramima, grafovima, tabelama, brojevima, simbolima i misaono te povezivanje tih prikaza

− povezivanje vlastitog jezika i ideja s formalnim matematičkim jezikom i simbolima te prevođenje iz jednog jezika u drugi

− komuniciranje matematičkih ideja i rezultata drugima u usmenom, pisanom i vizualnom obliku te upotrebom matematičkog jezika

− odabir prikladnog prikaza za organizaciju, prezentaciju i komunikaciju matematičkih ideja, rješavanje problema i modeliranje situacija

− objašnjavanje, raspravljanje i predstavljanje argumenata jasnim, smislenim i sažetim rečenicama

− timski rad te razmjenu i sučeljavanje mišljenja i ideja.

 

Povezivanje

Matematičko obrazovanje učenicima treba omogućiti:

− povezivanje matematičkih ideja, koncepata i tehnika

− razumijevanje veza i međusobnog odnosa matematičkih ideja te oblikovanje koherentne matematičke cjeline nadovezivanjem ideja jedne na drugu

− učenje matematike u relevantnim kontekstima, tj. povezivanje matematičkih ideja s vlastitim iskustvom, drugim disciplinama te svakodnevnim, profesionalnim i društvenim životom.

 

Logičko mišljenje i zaključivanje

Matematičko obrazovanje učenicima treba omogućiti:

− prepoznavanje logičkog zaključivanja i matematičkog dokaza kao ključnih matematičkih aspekata

− postavljanje za matematiku karakterističnih pitanja, te stvaranje i istraživanje na njima zasnovanih matematičkih pretpostavki

− razvijanje kulture matematičke argumentacije, tj. razvoj i vrjednovanje matematičkih argumenata i dokaza

− odabir i upotrebu različitih oblika zaključivanja i metoda dokazivanja.

 

Rješavanje problema i modeliranje

Matematičko obrazovanje učenicima treba omogućiti:

− rad na zadanim i vlastitim matematičkim problemima

− modeliranje situacija i procesa iz drugih disciplina i svakodnevnog, profesionalnog i društvenog života

− razumijevanje i analizu problema postavljanjem pitanja poput „Što tražimo?“, „Koji su podaci poznati?“, „Koji su uvjeti?“ ili sličnih

− planiranje procesa rješavanja problema, tj. odabir i prilagodbu standardnih ili kreiranje vlastitih heuristika, strategija, modela i metoda rješavanja problema te odabir prikladnih alata i pomagala

− rad prema postavljenom planu, tj. rješavanje problema odabranim heuristikama, strategijama, modelima, metodama, alatima i pomagalima

− praćenje i vrednovanje procesa rješavanja problema, tj. provjeru izvedenih koraka i smislenosti dobivenog rješenja, kao i kritičko propitivanje efikasnosti procesa i mogućnosti njegove primjene u rješavanju drugih problema

− postizanje uspjeha u modeliranju situacija i rješavanju matematičkih problema

− izgradnju novog matematičkog znanja modeliranjem situacija i rješavanjem problema.

 

Proceduralno i algoritamsko mišljenje

Matematičko obrazovanje učenicima treba omogućiti:

− razvoj vještina praćenja danih uputa ili procedura

− razvoj sposobnosti i vještina odabira prikladnih matematičkih pravila, procedura i algoritama te njihove primjene

− prilagodbu usvojenih i dizajniranje vlastitih procedura i algoritama

− analizu i kritičko propitivanje ograničenja i efikasnosti primjene procedura i algoritma.

 

Primjena tehnologije

Matematičko obrazovanje učenicima treba omogućiti:

− razvoj vještina upotrebe geometrijskog pribora

− razvoj prostornog zora upotrebom gotovih i kreiranjem vlastitih geometrijskih modela i drugih maketa

− upotrebu mjernih instrumenata

− upotrebu kalkulatora i računala za:

▫ računanje i procjenjivanje

▫ prikupljanje, organizaciju i prikazivanje podataka i informacija

▫ istraživanje i analizu matematičkih ideja, eksperimentiranje s njima i provjeru hipoteza

▫ rješavanje problema i modeliranje

▫ rasterećivanje od računanja ili grafičkog prikazivanja u situacijama kada su u središtu interesa matematičke ideje

▫ pristup matematičkim konceptima i iskustvima koja se ne mogu doseći bez tehnologije.

 


B) Matematički koncepti

Brojevi

Matematičko obrazovanje učenicima treba omogućiti:

− razvoj razumijevanja brojeva i načina njihovog prikaza te razumijevanja odnosa među brojevima i brojevnim sustavima

− razvoj razumijevanja računskih operacija i njihovog međusobnog odnosa

− razvoj preciznosti, efikasnosti, fleksibilnosti i sigurnosti u mentalnom i pisanom računanju te računanju uz pomoć kalkulatora

− razvoj vještina i sposobnosti smislenog procjenjivanja i aproksimiranja, odlučivanja u kojim je situacijama procjenu ili aproksimaciju prikladno upotrijebiti, te vrjednovanja smislenosti rezultata mjerenja.

Algebra

Matematičko obrazovanje učenicima treba omogućiti:

− prepoznavanje i razumijevanje zakonitosti, odnosa i funkcija u matematici i realnom svijetu te generaliziranje na temelju njih

− prikazivanje i analizu matematičkih situacija i struktura upotrebom algebarskih simbola i notacije, te grafova i dijagrama

− razvoj spretnosti u upotrebi algebarskih izraza pri rješavanju praktičnih problema

− upotrebu matematičkih modela za prikazivanje i razumijevanje kvantitativnih odnosa

− analizu promjene u različitim kontekstima.

Oblik i prostor

Matematičko obrazovanje učenicima treba omogućiti:

− analizu obilježja i svojstava dvodimenzionalnih i trodimenzionalnih geometrijskih oblika i razvoj matematičkih argumenata o geometrijskim odnosima

− određivanje položaja i opis prostornih odnosa upotrebom koordinatne geometrije i ostalih sustava za prikazivanje

− primjenu transformacija i upotrebu simetrije pri analizi matematičkih situacija

− razvoj prostornog zora te sposobnosti prepoznavanja i upotrebe geometrijskih svojstava i simetrija u objektima iz realnog svijeta i svakodnevnog života
− razvoj sposonosti upotrebe vizualizacije, prostornog zora i geometrijskih modela pri rješavanju problema.

 

Mjerenje

Matematičko obrazovanje učenicima treba omogućiti:

− razvoj sposobnosti prepoznavanja i razumijevanja mjerljivih obilježja objekata, mjernih jedinica, mjernih sustava i procesa mjerenja te upotrebu i interpretaciju tih jedinica, sustava i procesa

− razvoj spretnosti i sigurnosti pri upotrebi mjernih instrumenata i uređaja

− razvoj vještina primjene primjerenih tehnika, alata i formula za opisivanje mjerenja.

 

Podaci

Matematičko obrazovanje učenicima treba omogućiti:

− postavljanje pitanja koja se mogu istražiti prikupljanjem podataka, te prikupljanje, organizaciju i prikazivanje podataka relevantnih za odgovor na ta pitanja

− razvoj vještina interpretacije podataka prikazanih dijagramima, tablicama ili grafovima različitih vrsta

− razvoj sposobnosti odabira i upotrebe prikladnih statističkih metoda za analizu podataka,

− razvoj i vrjednovanje zaključaka i predviđanja zasnovanih na podacima

− razumijevanje i primjena temeljnih vjerojatnosnih koncepata.



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Vjera Barbir-Alavanja   datum: 21. 2. 2010.

Anketa - Otkrijmo tvoje razmišljanje o matematici

Matematika

Pitanja označena znakom * su obavezna

Veseli li te što u školi imamo matematiku?



Kad na satu matematike dođeš na red za odgovor je li zaboraviš čak i ono što si dobro znao/la?







Ako na satu matematike nešto trebaš objasniti je li se bojiš da ćeš nešto krivo reći?





Smatraš li da najviše onoga što se mora učiti u matematici u životu čovjeku uopće nije potrebno?



Je li ti se čini da na satu matematike su svi bolji od tebe?





Je li rado ideš na sat matematike?



Kad na satu matematike čuješ svoje ime je li ti odmah zlo?





Jesi li na satu matematike loše raspoložen?





Kad na satu matematike dobiješ radni zadatak je li već na početku znaš da ga nećeš dobro uraditi?





Je li u matematici ima jako malo onoga što te zanima?



Kad učiteljica matematike najavi da će te pitati matematiku osjećaš li nešto "čudno" u želucu?



Je li se na satu matematike često bojiš da ćeš dobiti lošu ocjenu?



Je li se na satu matematike ponekad radi tako da se i dobro zabavlja na satu?



Kad pišeš pismeni ispit znanja iz matematike je li već na početku znaš da to nećeš dobro napisati?



Kad pišeš pismeni ispit je li često napraviš puno grešaka jer se jako bojiš?



Nakon pismenog ispita imaš li osjećaj da si napravio/la puno grešaka i u zadacima koje si znao/la?



Bojiš li se svoje učiteljice matematike?



Smatraš li da tvoja učiteljica matematike ocjenjuje pravedno, tj. da ocjena ovisi samo o radu i znanju učenika?



Komentar




Tražilica



 

ŠKOLA ZA SJEĆANJE

Lijepa je i velika. Najdraža u gradu
Volimo je više nego čokoladu
Pola stoljeća u Dubravi već stoji
Želimo da dalje sretne dane broji ...
 
Ta škola među brezama nikada ne spava
Puna je veselja k'o košnica prava
Na tisuće đaka kroz nju već je prošlo
Preko osam razreda do srednje je došlo ...
 
Ref :
Ta škola je ponos Dubrave i grada
Pjesmu k'o zahvalu pjevamo joj sada
Ante Starčevića ime su joj dali
U njoj dane dijele i veliki i mali ...
 
Ta škola je ponos Dubrave i grada
Pjesmu k'o zahvalu pjevamo joj sada
Djelo Ante Starčevića poznamo svi mi
na njega smo jako ponosni..
 
Ta škola među brezama nikada ne spava
Puna je veselja k'o košnica prava
Hrvatsko srce u njoj snažno kuca
na nebu zvijezda sjajno za školu svjetluca..
 

 


Priloženi dokumenti:
Mentalno zdravlje.htm


Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji


Anketa
Ova web stranica je organizirana i sadržaji su informativni:






Korisni linkovi




preskoči na navigaciju