Microsoft Kodu - dizajnirajte igricu u nekoliko minuta
Kodu je novi vizualni programski jezik napravljen za stvaranje igara. Osmišljen je da bude dostupan za djecu i zabavan za svakoga. Nudi specijalizirane jedinice za vertikalno komuniciranje izvedeno iz scenarija igre.
Kodu je prvi put otkriven na prošlogodišnjem CES-u za Xbox 360. Sada je dostupan za PC kao javna beta inačica, a kako bi bio atraktivniji za škole. Škole ne trebaju nikakvu posebnu opremu. Učenici mogu početi graditi svjetove samo sa računalom i tipkovnicom. Kroz Kodu, Microsoft uvodi djecu u programiranje pomažući im unaprijediti njihov dizajn, znanje matematike i vještine rješavanja problema. Programski jezik također potiče studente da se uistinu bave s računalima, umjesto da ih pasivno doživljavaju. Sa Kodu brzim kontrolama za unos i njegovim intuitivnim crtanim simbolima, omogućeno je definiranje pravila igre na vrlo jednostavan način, umjesto da se koristi neki složen programski jezik. Jezik je doista jednostavan i potpuno icon-based. Program je izraženi i u fizičkom smislu, koristi koncepte kao što su vid, sluh, i vrijeme za kontrolu karaktera ponašanja. Iako ne kao klasični programski jezici, Kodu može izraziti napredne koncepte dizajna igre u izravnom i intuitivnom načinu.
Microsoft Research poziva korisnike da kreiraju vlastite svjetove i nastave razvoj igara. Svatko sa sedam godina do 77 može stvoriti igru u nekoliko minuta. Kodu je preuzet više od 200.000 puta, prema Microsoft.
Sada pogledajte video priloge za više informacija:
Preuzimanje PC beta: http://fuse.microsoft.com/kodu/
PC Beta za škole( zahtijeva Windows Live ID):
https://connect.microsoft.com/Survey/NominationSurvey.aspx?SurveyID=8255&ProgramID=2743&SiteID=714
Lidija Kralj
U australskoj se Viktoriji učitelji i učenici već dulje vrijeme druže s Koduom. Istraživanje provedeno u 20 škola i 25 razreda s djecom različitog uzrasta, od predškolaca do 10. razreda, pokazalo je da svi učitelji smatraju da je korištenje Kodua u razredu dobra podrška kurikulu i ostvarivanju ishoda učenja. Isto tako smatraju da korištenje Kodua doprinosi razvoju strategija istraživanja i rješavanja problema, grupnom radu, učeničkom samoprocjenjivanju te razvoju originalnih ideja. Učenici su u velikoj mjeri uživali pri korištenju Kodua i često naglašavali da im se sviđa što sami mogu napraviti igru, razmišljati drugačije i biti kreativni te da su stekli povjerenje u svoje sposobnosti.
Pogledajte i cjelovit tekst istraživanja „The impact of web 2.0 technologies in the classroom, KnowledgeBank: Next Generation research report, Kodu excerpt“ koji je objavio Innovation & Next Practice Division Office for Policy, Research and Innovation Department of Education and Early Childhood Development, Melbourne, Australija u lipnju 2010.
Kako su se australski učitelji i učenici intenzivno bavili Koduom, ovog je proljeća održan petotjedni tečaj za učitelje tijekom kojeg su učili kako se izrađuju igre te kako korisno upotrijebiti Kodu. Sadržaj tečaja možete pogledati na ovoj poveznici. Usporedno s učiteljima učili su i učenici pa je tako na stranicama Planet Kodu nastala zanimljiva zbirka početničkih i naprednih učeničkih radova (igri).
Nastavak ovog uspješnog projekta je natjecanje Kodu Kup koje se odvija od lipnja do kolovoza, a namijenjeno je učiteljima i učenicima od 9 do 14 godina iz Australije, Malezije i Singapura. Sa zanimanjem ćemo pratiti tijek natjecanja i njihove rezultate.
Potaknute zanimljivim primjerima korištenja Kodua, Gordana Sokol iz OŠ Tužno i Lidija Kralj iz OŠ Veliki Bukovec svojim su učenicima pružile priliku da isprobaju Kodu i otkriju čudesan svijet programiranja igara. Učenici su sa zanimanjem otkrivali što Kodu može i kako ga „naučiti“ da radi baš ono što su zamislili. Dio atmosfere u učionicama naših škola možete vidjeti na fotografijama, a njihove prve radove na poveznici.
Prema reakcijama učenika i „zaraznosti“ programa, prognoziramo mu vrlo zanimljivu budućnost u obrazovanju.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Školski portal |